2013. február 17., vasárnap

Gyors hamis somlói galuska

Valentin napra készítettem a barátomnak egy gyors sütit. Nagyon finom lett, gondoltam veletek is megosztom. A kép később készült a maradékról. (Koliban, nem szép háttér, tányér :( )

 Ez egy mikrós süti, nagyon gyorsan elkészíthető. 3 fajta tésztát készítettem, amely kedvünk szerint vagy ezerféleképp tovább variálható. Ez a jó benne. A mennyiséget nem mértem, nem csak egy adagot készítettem illetve ránézésre dobtam össze, lejjebb leírom miért.


 Amire szükség lesz:

 -darált zabpehely
 -darált dió
 -kevés sütőpor, vagy egy késhegynyi szódabikarbóna
-rum aroma
-cukor/édesítő
 -kakaó
 -tej
-vaníliás pudingpor
 -fahéj
 -mazsola
 -egy tojásfehérje
 -dió
 -alma

 Elkészítés:

 1. A tojásfehérjét kis sóval és cukorral kemény habbá vertem. Félretettem.
 2. Három kis edényben elkevertem a tészta hozzávalóit, az alap mindegyikben darált zabpehely, darált dió, sütőpor, cukor, mazsola. Három változatot készítettem, az egyiket fahéjjal, a másikat rummal és kakaóval, a harmadikat kicsit több darált dióval és rummal.
 3. Miután összekevertem a száraz hozzávalókat, beleöntöttem körülbelül 75 ml tejet , hozzáadtam a tojásfehérje egy részét, és vízzel hígítottam. Nem mértem mennyivel, az a lényeg hogy ne legyen túl sűrű. A diós tésztába nem tettem tojásfehérjét, nem is hiányzott belőle, nyugodtan elkészíthető a fehérje elhagyásával is. Viszont feltuningoltam egy kis almával. Kicsit tovább kell sütni ilyenkor.
 4. A tésztát bögrébe öntöttem és 7 percre mikróba tettem. Mikor elkészült kiborítottam egy kis darab alufóliára (vigyázzatok nagyon forró) és hagytam hűlni. Kicsit ragacsos lesz az állaga, de mindenhol átsült.
 5. Mikor minden tészta elkészült, felvágtam őket és egy tepsibe szórtam.
 6. Most jön az öntet elkészítése. A pudingpor felét szokásos módon megfőztem, addig míg el nem kezdett sűrűsödni. Ezt is lehet még ízesíteni tovább, igényeknek megfelelően. Nekem az egyik sima vaníliás a másik fahéja lett.
 7. A másik öntet kakaós, pár kanál kakaót feloldottam kevés vízben (a lényeg hogy a kakaó legyen túlsúlyban), és mikróba tettem 30-60 mpre.
 8. A tésztát megszórtam dióval, erre jönnek az öntetek, majd egy kis darált dió. Tejszínhab híján túró és joghurt keverékét használtam, édes és finom is.

 A képkészítéssel nem foglalkoztam sokat, nem hittem hogy blogra teszem, ne haragudjatok. Nekem nagyon bejött, laktató, egészséges reggelinek vagy ebédnek. Bátran próbáljátok ki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése